Nezáleží na tom, jestli běháš, jezdíš na kole nebo zdoláváš překážky na závodech Spartan Race. Nezáleží na tom, kolik vážíš nebo měříš. Dokonce nezáleží ani na tom, jak dlouhý závod tě čeká. Edgar je tu pro tebe za každých okolností! Čeští odborníci jej totiž vyvinuli tak, aby si každý mohl namíchat přesně takovou dávku energie, jakou pro svůj výkon potřebuje. Jak na to?

Základní pravidlo říká, že pokud vážíš…

- 50 až 70 kg, připrav si drink ze 3 odměrek;

- 70 až 90 kg, dej si 4 odměrky;

- 90 až 105 kg, rozmíchej ve vodě 5 odměrek;

- více než 105 kg, dopřej si 6 odměrek.

Pokud ale víš, že tě čeká extrémní zátěž, dej si do svého powerdrinku dvě odměrky navíc bez ohledu na to, do které váhové kategorie se řadíš. Každou odměrku přitom rozmíchej v 50 až 100 mililitrech vody a vypij 90 až 60 minut před startem tréninku či závodu.

Co ale dělat, když se připravuješ na opravdu dlouhý výkon a víš, že ti Edgar nevydrží až do cíle? Máme pro tebe tři řešení.

1

1.       Metoda Pavla Paloncýho

Pavel Paloncý je český ultramaratonec a extrémní sportovec, kterého potkáš na nejdrsnějších i nejdelších závodech na světě. Při dlouhých výkonech využívá Edgar takto: Hodinu před startem vypije klasickou dávku. A pak si každé tři hodiny připravuje dávku sníženou o jednu odměrku, než kolik jich měl v té první. Je ovšem potřeba počítat s tím, že Pavlův organismus snese to, co může běžným smrtelníkům činit problémy – vypít během výkonu další sladký drink zkrátka nezvládne každý.

2.       Metoda běžných smrtelníků

Tato metoda je dle našich zkušeností pro řadu sportovců snesitelnější. I v tomto případě platí, že si připravíš hodinu před startem svou obvyklou dávku Edgaru. Od druhé hodiny výkonu pak ale popíjej naředěný drink – do půl litru vody si dej pouze jednu odměrku.

Jestliže poběžíš/pojedeš s camelbagem, připrav si takhle naředěný Edgar do něj a popíjej ho po celou dobu výkonu. Účinek Edgaru se dá takto prodlužovat po velmi dlouhou dobu bez toho, že by ses pocitově přesladil/a.

3.       Metoda koncentrované energie

Pokud je pro tebe lepší pít při výkonu více vody, můžeš si připravit koncentrovanou dávku Edgaru na trať. Třeba do sáčků od přesnídávek nebo do odměrek Salomon si rozmíchej jednu odměrku v malém množství vody. Na občerstvovačce pak zapij svůj koncentrát vodou. V takovém případě je ideální dodat tělu jednu odměrku každou hodinu.

2